زلزله، تغيير اقليم و فرونشست زمين در تهران

جامع ترين اخبار و اطلاعات لوازم برقي و خانگي را در اينجا مطالعه نماييد

زلزله، تغيير اقليم و فرونشست زمين در تهران

۱۳ بازديد

اين مشكل منجر به تخريب زمين و شهرهاي شهريار ، واردورد ، ملارد و قدس و فرودگاه مهرآباد در جنوب جاده تهران-كرج ، تهران و تهران در غرب تهران ، جنوب منطقه 17 ، 18 ، 21 و منطقه 22 شده است. دليل تغيير فشار زمين در خطاي تهران. براي اتصال تغييرات فشار بر پوسته …

زلزله، تغيير اقليم و فرونشست زمين در تهران https://d77.ir/زلزله،-تغيير-اقليم-و-فرونشست-زمين-در-ته/ Sun, 17 Oct 2021 12:53:09 0000 عمومي https://d77.ir/زلزله،-تغيير-اقليم-و-فرونشست-زمين-در-ته/ اين مشكل منجر به تخريب زمين و شهرهاي شهريار ، واردورد ، ملارد و قدس و فرودگاه مهرآباد در جنوب جاده تهران-كرج ، تهران و تهران در غرب تهران ، جنوب منطقه 17 ، 18 ، 21 و منطقه 22 شده است. دليل تغيير فشار زمين در خطاي تهران. براي اتصال تغييرات فشار بر پوسته …

اين مشكل منجر به تخريب زمين و شهرهاي شهريار ، واردورد ، ملارد و قدس و فرودگاه مهرآباد در جنوب جاده تهران-كرج ، تهران و تهران در غرب تهران ، جنوب منطقه 17 ، 18 ، 21 و منطقه 22 شده است. دليل تغيير فشار زمين در خطاي تهران. براي اتصال تغييرات فشار بر پوسته در طول خشكسالي و زلزله ، ابتدا بايد تعيين كنيد كه چه نوع فرايندهاي زمين ساختي ممكن است مربوط به رويدادهاي آب و هوايي باشد. زمين لرزه ها را مي توان با تغيير ميزان فشار روي گسل ايجاد يا كنترل كرد. بزرگترين متغير آب و هوايي كه مي تواند بار تنش گسل را تغيير دهد ، آبهاي سطحي به شكل باران و برف است. مطالعات متعددي اين نوع همبستگي را تأييد كرده است

به طور كلي ، در جايي كه ما شاهد اين نوع روابط متقابل بوديم ، بزرگي زلزله ها ديده مي شود ، ريتم زلزله هاي كوچك كمتر از صفر ريشتر ، بسيار كوچكتر از يك ، در بزرگي حدود 1.5 ريشتر احساس مي شود.
بين زلزله هاي هيماليا و فصل بارندگي موسمي سالانه رابطه وجود دارد. در ماه هاي تابستان ، بارش هاي سنگيني بر روي دشت ها و گنگتيك ، كه قسمت شمالي شبه قاره هند را در بر مي گيرد ، وجود دارد. اين امر باعث افزايش فشار بر پوسته زمين و كاهش بزرگي زمين لرزه هاي كوچك در هيماليا در مجاورت آن منطقه مي شود. در فصل خشك زمستان ، هنگامي كه پوسته زمين در دشت ها وزن كمتري دارد ، زمين لرزه ها در هيماليا به اوج خود مي رسند. در مورد زمين لرزه هاي بزرگ ، تشخيص چنين رويدادهايي بسيار دشوارتر است. مشاهده شده است كه تغييرات فشار نسبتاً كوچك ناشي از تغييرات آب و هوايي مي تواند زمين لرزه ها را تحت تأثير قرار دهد. بسياري از شكاف هاي كوچك در پوسته زمين ناپايدار هستند. جزر و مد مي تواند باعث زمين لرزه هاي ضعيف شود. ما بايد اطلاعات خود را در مورد زمين لرزه هاي كوچك افزايش دهيم تا بتوانيم احتمال وقوع آنها و وقوع زلزله هاي بزرگ را بررسي كنيم.

زمين لرزه اي به قدرت 6.4 و 7.1 ريشتر جنوب كاليفرنيا را در 4 و 5 ژوئيه 2019 در صحراي موهاو در شمال شرقي لس آنجلس ، كاليفرنيا لرزاند. تغيير فشار بر پوسته زمين از زمان خشكسالي مي تواند قابل توجه باشد. بين سال هاي 2011 تا 2017 ، خشكسالي هاي بي وقفه و بارندگي هاي شديد در سيرا نوادا در واقع منجر به افزايش و سقوط رشته كوه ها شد. حدود 5 سانتي متر بالا رفت و سپس حدود 2.5 سانتي متر پايين آمد ، زيرا سنگ هاي كوه در خشكسالي آب خود را از دست داده و سپس آن را بازيابي كردند. چنين تغييرات فشاري ممكن است در خطاي احتمالي يا نزديك به آن احساس شود.

منطقه سيرا نوادا در كاليفرنيا در طول خشكسالي بين سالهاي 2011 تا 2015 حدود 3.5 سانتي متر افزايش يافته است زيرا آب سنگها در حال عقب نشيني است. چنين تغييراتي در بار تنش روي پوسته زمين احتمالاً در خطاهاي نزديك احساس مي شود. به طور مشابه ، پمپاژ آبهاي زيرزميني از سفره هاي آب توسط انسان ، كه در طول خشكسالي تشديد مي شود ، با تخليه از پوسته زمين بر الگوهاي بار تنشي تأثير مي گذارد. بررسي زهكشي آبهاي زيرزميني در دره كاليفرنياي مركزي و اثرات آن بر زلزله در گسل سان آندرياس نشان داده است كه چنين بلندكردن مي تواند فشار جانبي را در دو طرف گسل سان آندرياس تغيير دهد.

اين مي تواند به طور بالقوه قفل ، سپس لغزش و سپس زلزله باشد. چنين فشارهايي كوچك هستند ، اما اگر پمپاژ آبهاي زيرزميني به مدت طولاني ادامه يابد ، ممكن است اهميت بيشتري پيدا كرده و شروع زلزله بزرگ بعدي در سن آندرياس را تسريع كند. علاوه بر اين ، چون ميزان لغزش گسل با گذشت زمان در زلزله افزايش مي يابد ، مي تواند زمين لرزه هاي مكرر اما كوچك باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.